chunkowość wydaje się z pozoru niezbyt trudna do ogarnięcia, zwłaszcza przy niewielkiej firmie. Co innego znajomość wszystkich przepisów podatkowych, wiedza na temat tego, co można zaksięgować jako koszty, a czego nie. Dlatego paradoksalnie decydując się na usługi biura rachunkowego, można zaoszczędzić.
Pamiętaj - nie musisz być specjalistą od wszystkiego, znacznie lepiej będzie skupić się na swoim biznesie, niż na księgowości.
Nowe biuro
Zanim założymy własną działalność gospodarczą, musimy dobrze przeanalizować koszty. w wielu branżach niezbędne jest biuro, w którym można obsługiwać klientów. Biuro najlepiej jest wynająć, jednak zanim podpiszemy umowę, musimy być pewni, że to dobra decyzja.
Jeżeli potrzebujemy biura, to musimy się zastanowić nad jego lokalizacją - jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ klienci muszą jakoś do nas trafić. Oczywiście wiele zależy od tego, jaką działalność prowadzimy, nie zawsze warto inwestować w dobrą lokalizację. Zasadniczo im bliżej centrum, tym drożej. Czasami kwoty za wynajem biura mogą być za dużym obciążeniem dla nowo powstałej firmy, która nie wypracowuje jeszcze dochodów. Nie jest łatwo podjąć dobrą decyzję.
Zalety outsourcingu
Skomplikowane przepisy podatkowe, strata czasu, brak odpowiedniego doświadczenia i wiedzy - to wszystko przemawia za tym, by księgowość powierzyć specjaliście. Warto skorzystać z oferty biura rachunkowego - stawki dla małych firm nie są wysokie, a korzyści mogą być duże.
Zajmij się swoim biznesem zamiast tracić czas na papierkową robotę, masz prawo nie znać skomplikowanych przepisów prawa podatkowego, masz prawo nie wiedzieć co zaksięgować jako koszty, co zamortyzować, od czego odpisać podatek VAT.